miercuri, 31 martie 2010

Cum montam o alarma auto


In ultimul timp, au aparut pe piata foarte multe modele de alarme auto.. incepand de la 1 milion pana la 6-7 milioane lei.
Dintre alarmele cu pret redus (1,5-2 milioane), eu prefer alarma Eaglemaster CL-5100T, in general, alarmele produse sub numele Eaglemaster...
La http://www.spot.ro gasim:


Alarma (alarmele) se compun din unitatea de coamnda (cu microcontroler), senzor de soc (cu una sau 2 nivele de activare), 2 telecomenzi, mufe cu fire...
Prima grija, dupa achizitionarea alarmei este locul de amplasare al unitatii de comanda, senzorului de soc si firelor... deoarece trebuie facute legaturi din tabloul de sigurante, este indicat ca unitatea sa fie montata in bord (Dacia, Oltcit, Skoda) sau in porbagaj fata (Volkswagen 130x)... accesul la ea trebuie sa fie destul de greu de realizat... pentru senzorul de soc, este indicat sa se probeze mai multe locuri... el trebuie montat pe o zona metalica (fara burete de absorbtie socuri): stalp, podea.. intr-un loc cat de cat accesibil, pentru a putea face si ulterior reglaje pentru pragurile de declansare... soc de intensitate mica si de intensitate mare... (se recomanda o reglare, astfel incat alarma sa sesizeze doar incercari de patrundere/atingere a masinii, nu si zgomote de masini, etc)
Unitatea centrala are prevazute 2 gauri pentru prinderea cu suruburi sau holsuruburi....
Majoritatea alarmelor auto aparute au incorporat si modulul de inchidere centralizata (partea de comanda)..
In general, desi producatorii sunt diferit, se respecta culorile..

Mufa alimentare alarma:
- negru: masa (minus);
- rosu: plus permanent (prin siguranta sau nu);
- galben: plus dupa contact;
- verde: "contacte" usi
- maro: claxon
Mufa comanda inchidere centalizata: negru, verde, roz, alb, mov, portocaliu.
Pentru o comanda directa a actuatoarelor (motoraselor), schema "clasica" este: alb si negru la masa, roz si portocaliu la plus (permanent), iar verde la verde(al actuatorului), respectiv mov la mov.
Mufa senzor soc: de obicei, mufa cu 4 contacte... exista mufa corespondenta cu 4 fire si mufa in celalt capat care se introduce in mufa senzorului de soc.
Mufa LED: mufa 2 contacte.. idem ca la soc
Mufa RESET/PROGRAMARE: nu toate alarmele au prevazut acest buton
Pe modulul principal mai exista un compartiment in care se gasesc, de obicei, jumper-i (strapuri) care seteaza timpul de actionarea al actuatoarelor, timp d eintarziere lumina, etc.
Alarmele au un fir de comanda care sesizeaza punera la masa a unui contact (se folosesc cele din usi si unele suplimentare)...
Pentru a avea o masina (cat de cat) protejata, este nevoie sa se monteze "contacte" si la usile din spate, porbagaj spate si capota... pentru aceasta, pe langa montarea fizica a push-butoanelor este destul de mult de lucru la "tragerea" firelor... care se unesc impreuna.. cel mai simplu mod de observare a starii contactelor este aprinderea sau nu a becului plafonierei (care trebuie pusa pe pozitia de aprindere la deschiderea usilor)... daca acest lucru deranjeaza (topire plastic protector) este indicat sa se monteze un bec de putere mica (2W) intre plus si pinul de comanda al alarmei.. sau a unui LED si unei rezistente de 1K...
PS: la masinile Daewoo Tico si Matiz... datorita rezistentei foarte reduse a partii superioare a usilor, care se pot rupe/indoi foarte usor, se recomanda montarea unor "contacte" suplimentare in partea superioara a stalpului...pentru usile fata
O schema de conectare gasim la http://www.digitalworld.ro/produse/830/img/i_1889ed32.jpeg



Luam cazul acestei scheme (care difera un pic)...si descriu modul cum s-ar conecta aceasta alarma
Mufa principala:
rosu(red): se conecteaza direct la baterie sau in tablul de sigurante, unde exista plus permanent;
galben/verde(yellow/green): se conecteaza dupa contact sau in tabloul de sigurante, unde apare tensiune la punerea contactului (cea care duce la bobina de inductie);
negru(black): se conecteaza la carosrie (masa).. cred asta e cel maigreu de facut :-D
maro(brown): se conecteaza la plusul goarnei (rosu)... bineinteles ca minusul (negru) goarnei se leaga la caroserie (masa)
verde(green): se conecteaza la un contact suplimentar...
alb(white): se conecteaza la contactele usilor, capotelor (cum s-a descris mai sus);
albastru/alb(blue/white): se conecteaza la contactul de frana;
gri(grey): aici apar 2 fire de gri, care se conecteaza la pozitii (sau semnalizari);
Mufa pentru inchiderea centralizata:
negru(black): se conecteaza la masa;
alb(white): se conecteaza la masa;
portocaliu(pink): se conecteaza la plus permanet;
rosu(red): se conecteaza la plus permanent;
verde(green): se conecteaza la firul verde al actuatorului (la firele verzi ale actuaoarelor);
mov(purple): se conecteaza la firul mov al actuatorului (la firele mov ale actuaoarelor).
Se conecteaza mufele de la senzorul de soc, LED si butonul de RESET.
Dupa cum se observa, nu s-a montat releul de decuplare a circuitului bobinei de inductie.. acel "antifurt"...
Schema de conectare a alarmei Eaglemaster CL-5100T este:


Daca se doreste si folosirea modulului de inchidere centralizata al masinii.. schema care functioneaza bine este urmatoarea:


Cat mai curand, articolul se va imbunatati, cu poze si text....

Niciun comentariu: